Veb portal za zaposlene
Veb portal za zaposlene omogućava zaposlenima na fakultetu pristup FIMES i FIS informacionim sistemima fakulteta. Glavna namena portala je prebacivanje u Internet okruženje svih administrativnih poslova koje zaposleni inače obavljaju u Računovodstvu, Studentskom odseku i Opštem odseku. Ovim se postiže:
- Smanjenje troškova
- Manja zavisnost zaposlenih od Računovodstva, Studentskog odseka i Opšteg odseka
- Korišćenje portala u bilo koje vreme, sa bilo kog računara koji ima pristup Internetu i veb pretraživač
- Lakša kategorizacija i obrada podataka
- Mogućnosti kreiranja različitih statistika
Prilikom razvoja portala korišćene su Java veb tehnologije otvorenog koda koje omogućavaju dalje razvijanje i usavršavanje bez dodatnih troškova za softverske licence. Upotrebom korisničkih rola omogućena je kontrola pristupa pojedinim funkcionalnostima portala, u zavisnosti od privilegija korisnika.
Portal objedinjuje funkcionalnosti potrebne za obavljanje administrativnih i radnih obaveza i pruža neophodne informacije zaposlenima, što, između ostalog, obuhvata i:
- Pregled ispitnih rokova i ispita
- Pregled i preuzimanje spiska studenata prijavljenih za polaganje ispita (i preuzimanje zapisnika sa ispita)
- Pregled dežurstava na ispitima i unos poruka za dežurne i studente
- Unos ocena i podataka o aktivnostima studenata (preko html formulara ili datoteke)
- Prenos ovlašćenja za unos ocena i aktivnosti
- Pregled arhiviranih ocena
- Pregled angažovanja po predmetima
- Pregled nastavnih grupa, predavača i broja časova po predmetima
- Pregled uslova za prijavu ispita po predmetima
- Unos želja za raspored časova od strane predavača, radi bolje organizacije istog
- Raspored časova (za korisnika, po profilima, salama, nastavnicima, studentima, predmetima) i pregled praznih sala
- Pretragu i pregled podataka o studentima
- Generisanje spiskova studenata po različitim kriterijumima
- Razmenu planova i programa po predmetima
- Unos podataka o objavljenim naučnim radovima
- Prijave mejling listi za predmete
- Unos aktivnosti radi obračuna varijabile - održani časovi, dežurstva na ispitu, pregledani zadaci, laboratorijske vežbe itd.
- Pregled unetih aktivnosti i isplaćene varijabile
- Pregled detaljnih podataka o projektima za rukovodioce projekata i Upravu fakulteta
- Pregled sopstvenih finansijskih podataka za zaposlenog - plata, autorskih honorara, ugovora o delu itd.
- Pregled kadrovskih i finansijskih podataka za Upravu fakulteta
- Preuzimanje izveštaja, pregled rezultata anketa i pregled angažovanja zaposlenih za Upravu fakulteta
- Mogućnost preuzimanja dokumenata i administrativnih obrazaca
- Pregled matičnih podatka i promena lozinke
- Pretraživanje fakultetske biblioteke
- Prijave tehničkoj podršci
- Prijave za MSDNAA program i preuzimanje softvera namenjenog zaposlenima
- Prijave za automatska obaveštenja elektronskom poštom
- Razna obaveštenja za zaposlene
Portal se oslanjanja na informacione sisteme FIMES i FIS, u kojima se unose podaci o kadrovima, finansijama, studentima i nastavi. Sva komunikacija između zaposlenog i servera obavlja se preko HTTPS (HTTP Secure) protokola čime se postiže kriptovanje podataka i onemogućava prisluškivanje i presretanje osetljivih informacija. Celokupan sistem je koncipiran imajući na umu sigurnost podataka, i za šest godina rada nije postojao nijedan sigurnosni problem.
Veb portal za zaposlene se koristi na većem broju državnih i privatnih institucija: Univerzitet u Beogradu (Rektorat i centri Univerziteta), Elektrotehnički fakultet u Beogradu, Fakultet organizacionih nauka, Tehnološko-metalurški fakultet, Stomatološki fakultet, Fakultet muzičke umetnosti, Učiteljski fakultet, Farmaceutski fakultet, Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, Fakultet za fizičku hemiju, Filološki fakultet, Fakultet bezbednosti, Fakultet veterinarske medicine Fizički fakultet i Integrisani univerzitet Singidunum i Univerzitet odbrane.