Веб портал за запослене
Веб портал за запослене омогућава запосленима на факултету приступ ФИМЕС и ФИС информационим системима факултета. Главна намена портала је пребацивање у Интернет окружење свих административних послова које запослени иначе обављају у Рачуноводству, Студентском одсеку и Општем одсеку. Овим се постиже:
- Смањење трошкова
- Мања зависност запослених од Рачуноводства, Студентског одсека и Општег одсека
- Коришћење портала у било које време, са било ког рачунара који има приступ Интернету и веб претраживач
- Лакша категоризација и обрада података
- Могућности креирања различитих статистика
Приликом развоја портала коришћене су Java веб технологије отвореног кода које омогућавају даље развијање и усавршавање без додатних трошкова за софтверске лиценце. Употребом корисничких рола омогућена је контрола приступа појединим функционалностима портала, у зависности од привилегија корисника.
Портал обједињује функционалности потребне за обављање административних и радних обавеза и пружа неопходне информације запосленима, што, између осталог, обухвата и:
- Преглед испитних рокова и испита
- Преглед и преузимање списка студената пријављених за полагање испита (и преузимање записника са испита)
- Преглед дежурстава на испитима и унос порука за дежурне и студенте
- Унос оцена и података о активностима студената (преко html формулара или датотеке)
- Пренос овлашћења за унос оцена и активности
- Преглед архивираних оцена
- Преглед ангажовања по предметима
- Преглед наставних група, предавача и броја часова по предметима
- Преглед услова за пријаву испита по предметима
- Унос жеља за распоред часова од стране предавача, ради боље организације истог
- Распоред часова (за корисника, по профилима, салама, наставницима, студентима, предметима) и преглед празних сала
- Претрагу и преглед података о студентима
- Генерисање спискова студената по различитим критеријумима
- Размену планова и програма по предметима
- Унос података о објављеним научним радовима
- Пријаве мејлинг листи за предмете
- Унос активности ради обрачуна варијабиле - одржани часови, дежурства на испиту, прегледани задаци, лабораторијске вежбе итд.
- Преглед унетих активности и исплаћене варијабиле
- Преглед детаљних података о пројектима за руководиоце пројеката и Управу факултета
- Преглед сопствених финансијских података за запосленог - плата, ауторских хонорара, уговора о делу итд.
- Преглед кадровских и финансијских података за Управу факултета
- Преузимање извештаја, преглед резултата анкета и преглед ангажовања запослених за Управу факултета
- Могућност преузимања докумената и административних образаца
- Преглед матичних податка и промена лозинке
- Претраживање факултетске библиотеке
- Пријаве техничкој подршци
- Пријаве за MSDNAA програм и преузимање софтвера намењеног запосленима
- Пријаве за аутоматска обавештења електронском поштом
- Разна обавештења за запослене
Портал се ослањања на информационе системе ФИМЕС и ФИС, у којима се уносе подаци о кадровима, финансијама, студентима и настави. Сва комуникација између запосленог и сервера обавља се преко HTTPS (HTTP Secure) протокола чиме се постиже криптовање података и онемогућава прислушкивање и пресретање осетљивих информација. Целокупан систем је конципиран имајући на уму сигурност података, и за шест година рада није постојао ниједан сигурносни проблем.
Веб портал за запослене се користи на већем броју државних и приватних институција: Универзитет у Београду (Ректорат и центри Универзитета), Електротехнички факултет у Београду, Факултет организационих наука, Технолошко-металуршки факултет, Стоматолошки факултет, Факултет музичке уметности, Учитељски факултет, Фармацеутски факултет, Факултет спорта и физичког васпитања, Факултет за физичку хемију, Филолошки факултет, Факултет безбедности, Факултет ветеринарске медицине Физички факултет и Интегрисани универзитет Сингидунум и Универзитет одбране.